HTML

Kislány a nagyvilágban

"Do or do not. There is no try!" - Yoda

Friss topikok

  • Be-Nuts!: :D Örülök, hogy örülsz a "nyö"-mnek... Bicikli akad itt is, kölcsön is vehetem, ha akarom, azonba... (2011.10.12. 13:18) Saturday night fever
  • GZA: Nagyon helyes, tessék menni járni hepajkodni meg bulizni meg netwörkingezni, aztán alakul majd min... (2011.10.10. 15:30) Breaking news
  • Be-Nuts!: @Krinyóci: Megírom én az ajutót is, de tegnap este ezt az új kalandot írogattam... nem értem viszo... (2011.10.10. 14:05) TAPPERNØJE kálváriája - 2. rész
  • Krinyóci: Na és, mi a vége?! Azonnal követelem a történet további részét, és egyéb frissítéseket a jelen áll... (2011.10.06. 12:29) TAPPERNØJE kálváriája - 1. rész

TAPPERNØJE kálváriája - 2. rész

2011.10.06. 14:01 Be-Nuts!

A nagy érdeklődésre való tekintettel, úgy döntöttem nem csigázom túl sokáig a kedves publikum pattanásig feszült idegeit...

Miután pikk-pakk megállapodtunk a "little house" szükségességét, és költségeit illetően, a mi kedves Mikulásunk kölcsönzött a feleségétől egy hatalmas, ámbár alig világító. zsebnek nem éppen nevezhető lámpát és elindultunk a majdnem vaksötétben...
Mentünk is legalább 20 métert, mire valóban ott állt egy faház, helyes kis verandával, műanyag asztallal, székekkel, óriási kulcstartóval és kulccsal a zárban... Ó drága Murphy, áldassék a neved!

Volt abban 2 lámpa, 2 emeletes ágy, négy szék, egy kockaasztal, rezsó(!), teafőző(!), komplett evőeszközkészlet tányérokkal és konyhai kellékekkel(!), hőszigetelt nyílászárók, hűtő(!), villanyradiátor(!), ágyneműk... ugyan huzat nélkül, de hát már-már túl szép is lett volna, ha még az is van ilyen baráti áron. Én egy laza mozdulattal működésbe helyeztem a radiátort, és szétosztottam a pucér paplanokat, belebújtam a pizsamámba, és egy pulóverbe -ha esetleg jó magyar szokás szerint a radiátor mégsem működne rendeltetésszerűen-, aztán bebújtam a nekem osztott dupla paplan alá. Őseim némi matekolás és esélylatolgatás után hasonlóan cselekedtek.
A hőn áhított regeneráló alvás azonban nehezen érkezett. Forgolódás, szuszogás, fogcsikorgatás, ízzadás, pulcsilevevés, horkolás. Már-már elaludtam, amikor édesapám, akinek a fölöttem lévő emeletes ágyat kiosztottuk, a tőle telhető legfinomabb mozdulattal leröppent a magaslesről, hogy egy stresszoldó cigivel nyugtassa magát. Ezt a hadműveletet homályos emlékezetem szerint még legalább 2x megismételte az éjszaka folyamán. Sebaj, legalább nem fázunk. 

Borús reggel, hűvös dán ősz. Valahogy eszembe jutott, amikor tegnap érdeklődve méláztam a még suhanó autó ablakából... vajon, hogy élnek itt az emberek? Gyermekeim! Szép dolog a mindenre kiterjedő kulturális, és néprajzi érdeklődés, DE! Nem árt az ilyesmivel vigyázni, különben megeshet, hogy egy szép napon egy mongol jurtában találjátok magatokat erjesztett lótejet szürcsölgetve, bárányszemeket szopogatva...


Szerencsére Dánia nem ilyen nomád környék... van benne például egy autószerelő műhely is, ahol a mi járgányunk tegnap éjjel tanyát vert... Vajon dolgoznak vasárnap? Telefonálgatás.
A magányos 70 körüli, gyermektelen Svédországba telepedett nagynéni-nagybácsi közben elindult értünk, a kis Polo-val, amibe 12 év alatt 25.000 km-t sikerült belerakni. Volt min izgulni...
Elsétáltunk a kocsihoz, szerencsénkre az irodában dolgozott a tulajdonos házaspár, tündéri kamasz labradoruk társaságában. Használhattam a netkábelt, és a laptopon óriási skypolásban kezdte törni a fejét szinte az egész rokonság, hogyan is keveredjünk haza.
Megtudtuk, hogy a motort 4000 Euro-ért lehetne kicseréltetni itt helyben egy másik használt motorra. Valahogy nem akaródzott a dolog, de a hazaszállítás is horror áron van. Brainstorming.
Sikerül megállapodni, hogy egy csinos kis összegért ácsoroghat a kocsi a maradék egy hétig ott, ahova letették. Aztán majd meglátjuk, mi legyen.

Kora délutánra szerencsésen megérkeztek nyugdíjas megmentőink, és valahogy betetriszeztük a csomagjainkat és még magunkat is a pöttöm kocsiba. Irány Svédország! A nyugalom kedvéért apu vezet.

Óriási esőben érkeztünk meg, így már-már földöntúli élményt okozott az előre lefőzött, jól felmelegített gulyásleves, és az azt követő forró fürdő remekbe szabott kombinációja. Akkorát, de AKKORÁT zabáltam, hogy csak na, és végre aludtam egy rendeset is. Ugyan felfújhatós matracon, de legalább rendes házban.
Hm. Erre a rendes házra legközelebb még visszatérek...
 

5 komment

Címkék: utazás cigi svédország dánia labrador autószerelő fürdő gulyás leves

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandorka.blog.hu/api/trackback/id/tr13282534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GZA 2011.10.06. 20:11:32

Gyors vótál Maaacsi :)

Azért, gondolom, most nekem olvasni sokkal szórakoztatóbb lehet mint neked átélni...

Be-Nuts! 2011.10.10. 01:41:56

@GZA: Valószínűleg igazad van... De valahogy mégiscsak jó volt ez az egész. Önismeret, improvizáció, helyzetfelismerés. Sok minden kiderül ilyenkor, amit egyébként sohasem tudna meg az ember.

GZA 2011.10.10. 08:28:46

@Be-Nuts!: jöhet a folytatás :)

Krinyóci 2011.10.10. 10:32:43

"Erre a rendes házra legközelebb még visszatérek..."?????? Értem én, hogy az idegeinket húzod ezzel... Jól van kisjány, jól van.
De mi lett az ajutóval?!
(csók)

Be-Nuts! 2011.10.10. 14:05:12

@Krinyóci: Megírom én az ajutót is, de tegnap este ezt az új kalandot írogattam... nem értem viszont, miért nem élesedett rendes időben. Most már megszereltem, olvassatok!
Aztán csak nyúlalom, érkezik a többi sztori is... valamikor élni is kell, nem csak blogolni... ;)
süti beállítások módosítása